Wij lopen lekker door! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Roelof en Annalies - WaarBenJij.nu Wij lopen lekker door! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Roelof en Annalies - WaarBenJij.nu

Wij lopen lekker door!

Door: Roelof & Annalies

Blijf op de hoogte en volg Roelof en Annalies

07 April 2008 | Spanje, Madrid

Hoi allemaal!

We zijn heel blij dat de sponseractie zo goed loopt en willen graag iedereen daarvoor bedanken!!!

Het lopen gaat goed (nog niet pijnloos, maar ach) en onderweg valt er gelukkig veel te beleven en te lachen!

Naast alle mooie landschappen komen we in hele kleine dorpjes waar we slapen en genieten van het locale leven.

Alle vrouwen hier lopen er als movie stars bij, vers van de Peluqueria (kappers) die je op iedere vijftig meter vindt. Tandartsen zijn hier schaars hebben we gezien...

De kroegen zitten hier ´s ochtends vol met rokende en drinkende mannen. De meeste van hen hebben een zwart gebit en praten wel erg zwaar. ´s Middags zijn ze er weer en ´s avonds ook. Kortom een druk daggie. In de middag is alles dicht en uitgestorven, net of er een neutronenbom is gevallen! Dan slaapt iedereen!

Leuk is ook dat als we mensen vragen naar de weg ze je altijd helpen. Met handen en voeten wordt dan duidelijk gemaakt waar we langs moeten. Prachtig! Zo waren we weer eens fout gelopen en klopten bij een deur aan. De man en vrouw kwamen direct allebei de weg op en toen vroeg de man of we ook duits verstonden....Ja, hehh....toen begon ie in een soort spaans met een scherpe tong van een duitser te praten...gelijk als in een oorlogfilm. Zijn vrouw wist niet dat ie duits kon zei ze maar ze was erg trots zagen we wel!

Verder komen we onderweg voornamelijk Duitsers en relaxte Spanjaarden tegen. Met de Spanjaarden maken we graag een praatje. Met de Duitsers hebben we al een paar keer in herbergen geslapen maar dat beviel niet zo goed...

De mensen vallen soms bijna om van verbazing als ze ons zien aankomen. Schijnbaar is er volgens hen alleen een weg naar Santiago, en niet andersom...Dan zie je ze kijken...stoppen...boekje erbij...en als we er dan zijn roepen we Hola! De meesten roepen dan: ¨Ihr geht nicht die richtiger Weg!¨ O ja ja. We were already in Santiago, and go now back home! ¨You where already...?¨ Dan slikken ze hun gebit in en wij maar lachen!

We hebben een nachtje in een heel raar bed (zeg maar kuil) geslapen. Beide hadden we midden in de nacht de slappe lach. S´avonds drinken we een paar glazen wijn voor slechts 50 cent. Tinto, Rioja en Navarra. Duitse vrouwen snurken erg hard en schijten af. We vermijden nu al herbergen. Maar...We worden soms geweigerd bij hotels (we kunnen ze ook geen ongelijk geven, we zijn inmiddels smerige stinkende lui en zien er niet uit). We vinden het nu inmiddels al een makkie om meer dan zes uur per dag te lopen. Hmmmhmm.

Ook komen we mensen tegen waar we veel respect voor hebben. Zo maakten we kennis met Guiseppa, een zwerver die het al voor de 8 ste keer liep samen met z´n hond! En vandaag kwamen we een blinde man tegen die samen met iemand de berg opliep over de losse keien ..gekkenwerk! Petje af voor die lui!

Groetjes,
Roelof & Annalies

P.S. De foto´s volgen later (geen geschikte pc hier).

Zo zijn we vandaag

• 07 April 2008 - 18:11

Jits:

Goed bezig!Kunnen gelukkig snel weer borrel drinken ;-)! Tot snel en suc6!X

• 07 April 2008 - 18:46

Agnes:

Leuk jullie verhalen weer te lezen. Kan me zo voorstellen dat jullie een hele hoop lol hebben.
    Geniet nog van jullie laatste deel van de reis.
    groetjes Agnes

• 07 April 2008 - 19:22

Alinda:

toppie toppie luitjes! ben supertrots op jullie en waanzinnig blij dat jullie bijna thuis komen!!!

• 07 April 2008 - 19:42

Arjan En Marielle:

Oke dan!! Met de laatste kilometers in zicht...Tot gauw!

• 07 April 2008 - 21:03

Yda:

Nog effe doorlopen! Veel succes!!

• 08 April 2008 - 06:15

Nienke Kuipers:

ik ben zo trots op jullie!!!! respect hoor!! en hopelijk zie ik jullie snel en kan ik je lover eindelijk ontmoeten annalies! dikke kus van nienke en een knuffel van mats xxx

• 08 April 2008 - 06:57

Japke:

Zet em op ! Maar vooral GENIET!

groetjes Japke

• 08 April 2008 - 08:00

Albert En Marieke:

Ja Ja, gesneden koek hoor ik. Ik heb ook even de grouster er op na geslagen en zelfs daar worden jullie in vermeld.

Zin om nog eens 1500 km te lopen van de spaanse grens naar de grunnigse grens??

We horen wel wanneer jullie weer in Nederland zijn.

Goede trip en tot horens.

Albert en Marieke

• 08 April 2008 - 20:44

Greetje En Hiltjo:

hier even een reaktie vanuit sappemeer
    we zijn trots en ook wel weer blij dat jullie weer dichterbij komen.
    we willen wel geloven dat jullie heel veel mooie dingen en de gewone mensen ontmoeten.
    tevens zijn wij ook bezig om jullie niet alleen te sponseren er zijn ook al medestanders gevonden.
    wel nog heel veel wandel plezier en veel
    liefs van jullie ouders uit sappemeer.

een hele dikke smok van ons.

• 14 April 2008 - 09:18

Johanna:

Hoi,

Ik hoorde dat jullie gisteren of eergisteren zijn thuis gekomen? Raar zeker?
    Welkom thuis dan maar!

Groetjes Johanna

• 14 April 2008 - 17:16

Riem:

Koert vertelde dat jullie weer thuis zijn!! Familie is vast blij jullie weer 'live' te zien.
    Welkom terug in Nederland.

• 20 April 2008 - 08:37

Alie:

Hoi Annalies en Roelof,

succes gewenst met het vervolg van de tocht!
    Ben benieuwd waar jullie nu zijn.
    Groet Alie