De kop is eraf! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Roelof en Annalies - WaarBenJij.nu De kop is eraf! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Roelof en Annalies - WaarBenJij.nu

De kop is eraf!

Door: Roelof & Annalies

Blijf op de hoogte en volg Roelof en Annalies

15 Maart 2008 | Spanje, Madrid

Eindelijk van start!
Na genoeg tapas te hebben gegeten in Santiago zijn we 3 maart gestart met wandelen. De eerste dag bracht ons naar Arca. Onderweg liepen we over prachtige oude natuurlijke paden kronkelend door de landerijen. We genoten volop van alles om ons heen, de frisse lucht en we waren eindelijk weer eens in beweging na al die uren in het vliegtuig en aan de bar! ´s Avonds sliepen we in een pension waar we een eigen klein kamertje hadden. ´s Avonds vloog de boel bijna in de hens doordat een handoek, welke Anna over de warmtelamp had gehangen, vlam vatte!

In de local pub kregen we van een jongen uit Paraguay enorme borden vet eten (vet vlees in extra veel boter gebakken, met super doorgekookte groenten (naar schatting drie kwartier) en kleverige in olie drijvende patatten of iets wat er op leek).

De volgende dag liepen we naar Arzua. Een zware tocht. Annalies kreeg last van blaren en Roelof van z´n maag. Eenmaal daar ging Roelof ziek op bed en de hele dag en nacht kwam het eten uit alle ...... terwijl Anna haar blaren lag te likken. Een mooi stel! Nog geen twee dagen onderweg en al dit!

De dag erop zijn we naar Melide gelopen. Annalies krijgt steeds meer last van blaren, overal. Een kwelling die het lopen steeds zwaarder maakt, zeker als je als slimme hollanders denkt omgekeerd te lopen.....pfff we lopen iedere dag gemiddeld een uur om... Maar onderweg komen we de leukste figuren tegen die ons de weg proberen te wijzen... Daarnaast komen we vaak wel honderd honden per dag tegen! We lopen derhalve ieder met een stok, voor Sarria werden we door twee pittbulls lastig gevallen die 2 kilometer met ons mee zijn gelopen op ongeveer 10 cm van mijn stok.....Toen kwamen we gelukkig een nog grotere hond tegen, en die bracht ons redding! Gelukkig! Zo zie je maar als Pelgrim heb je wat extra bescherming!

We zijn verder van Arzua naar Melide, Palas de Rei, Portomarin, Sarria, Triacastella, o Cebreiro, Villa Franca en Cacabelo gelopen. Daar zitten we nu, zaterdagavond te typen in een uitgestorven dorp. Typisch, de dorpen tot dusver zijn heel klein met veel kroegjes en geven je het ouderwetse gevoel.

De slaapgelegenheden verschillen enorm. Zo sliepen we al een vaak in hele koude kamers uit grootmoeders tijd (ze doen hier de kachels niet aan terwijl het vriest). Maar we sliepen afgelopen nacht in een luxe hotel met een heerlijk groot warm bad, wat heel lekker is voor de voetjes!

De wandelroute is tot dusver prachtig! Kijk zelf maar naar de foto´s. We genieten volop alhoewel we ons eergisteren en gisteren helemaal kapot hebben gelopen. Letterlijk. De blaren zitten nu overal doordat de schoenen na 15 km lopen nat en de vellen weekjes worden. Pijnlijk vervelend!

Morgen gaan we weer verder. We zullen aan jullie allemaal denken. Het lopen biedt ons de gelegenheid om onze reis maar ook jullie belevenissen te beschouwen. En dat is heerlijk!

Groetjes en liefs,

Roelof & Annalies

• 15 Maart 2008 - 18:56

Alie:

Dag Annalies en Roelof,
    We kennen elkaar niet, ik ben lid van de stuurgroep van Stichting regenboog nepal en wil graag in contact komen met juliie om meer bekendheid te geven aan jullie sponsorloop hier in nederland. Ik zie dat jullie al een aantal weken op pad zijn, hoop dat het goed gaat.
    Mijn mail adres is leeuwiskremer@home.nl
    Mocht je de tijd hebben mail dan even
    Groet Alie

• 15 Maart 2008 - 19:22

Erick, Joyce En Nien:

Knap hoor, en wat een moed. Wij lopen in gedachten met jullie mee. Hopelijk gaat het langzaam aan wat beter met de voetjes en kunnen jullie genieten van al het moois wat op jullie pad komt.

Succes
    Erick Joyce en Nienke

• 15 Maart 2008 - 19:36

Carel:

Hoi Annalies en Roelof,
    Ik neem me petje voor jullie af. Het is nog maar een kleine 1800 km tot Maastricht en dan nog even het pad naar Pieterburen. Heel veel sterkte voor de verder tocht.

• 15 Maart 2008 - 19:41

Agnes:

Heel knap wat jullie doen. Geniet ervan.
    Hopelijk zijn je voeten straks blaarloos.
    Veel succes.
    P.s: We willen jullie ook wel met een auto komen halen.
    Groetjes Agnes

• 15 Maart 2008 - 20:48

Wietze:

uno servedza por vavor

• 15 Maart 2008 - 22:00

Wilma:

Heel bijzonder wat jullie doen.
    Echt petje af.Ik lees Agnes haar bericht al die mist je wel heel erg, en zegt haal jullie wel op met de auto. Mischien wil ze zelf ook wel heel erg graag meelopen. hahahahaha.
    Heel veel plezier en vooral sterkte met de blaren.

Groetjes Wilma.

• 15 Maart 2008 - 23:19

Yda:

Heel veel succes en plezier met lopen!!
    groeten Yda

• 16 Maart 2008 - 10:12

Simone:

Joehoe! Daar gaan ze! Succes en geniet van de laatste etappe van jullie wereldreis!!
    Dikke tuut,
    Simone

• 16 Maart 2008 - 10:45

Otto En Ineke:

Hallo Roelof en Annalies
    Wij vinden het heel moedig wat jullie doen alleen jammer van die blaren dat loopt niet zo prettig,ik ga Dinsdag de slachte lopen maar niet in een keer hoor? eerst 20 km ik heb gelukkig nooit last van blaren er zijn ook blaren pleisters mischien helpen die een beetje
    nu veel wandel plezier en gr van je oom en tante

• 16 Maart 2008 - 11:08

Arjan En Marielle:

He Annalies en Roelof!mooie plekjes...houd de moed erin! liedjes zingen helpt en wij zingen met jullie mee! Succes en tot gauw!

Dikke wandelkus
    Piet&piet

• 16 Maart 2008 - 12:07

Hiltjo En Greetje:

hallo roelof en annalies
    mooie verhalen van jullie weer en prachtige foto's ,hopen dat de voetjes weer beter worden wij leven met jullie mee,je maag is weer in order roelof ,dat
    komt door het vette eten
    jullie lopen nog maar lekker even door
    geniet zoveel mogelijk van al het prachtige om jullie heen
    een dikke kus van ons beiden
    veele groetjes pap en mam

• 16 Maart 2008 - 19:14

Albert En Marieke:

Blij weer wat van jullie te horen, waren al volop aan het speculeren waar jullie zaten..

Hier in de omgeving van Leek zijn de plaatjes net zo mooi, we dachten even dat jullie al in de buurt waren gezien de foto's van de mooie bospaden. Kom maar gauw!

We missen jullie!

Dikke kus

• 17 Maart 2008 - 07:26

Nienke:

zet de koffie wel klaar in sint anna!

• 23 Maart 2008 - 10:30

Rianne:

Wow, heb bewondering voor jullie! Ziet er waanzinnig mooi uit en als je straks in Nederland terug bent heb je wel iets om extra trots op te zijn! succes verder en hou ons op de hoogte!