Kathmandu en Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Roelof en Annalies - WaarBenJij.nu Kathmandu en Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Roelof en Annalies - WaarBenJij.nu

Kathmandu en Pokhara

Door: Roelof

Blijf op de hoogte en volg Roelof en Annalies

23 Augustus 2007 | Nepal, Pokhara

Na de Tibettrip arriveren we in Kathmandu guesthouse welke gesitueerd is in de wijk Thamel. Eindelijk weer lekker eten en genieten van de rust. Nou ja rust....de wijk Thamel bestaat uit vele smalle en zeer drukke straatjes. Aan de ene kant heel gezellig maar aan de andere kant komen alle verkopers op je afgestormd. Iedereen probeert je wat te verkopen! Ondanks dit genieten we van de drukte, de leuke bijzondere winkeltjes en mensen. Wat een heerlijke chaos!

Kathmandu guesthouse is een prachtig pand met een mooie tuin waaraan onze kamer is gelegen. De tweede dag eten we een vers gekocht brood in de tuin. Heel gezellig.
‘s Nachts ritselt de papieren zak met een restant brood die naast me bij het raam ligt. Ik dacht dat dit door de wind kwam, en verplaatst de zak in het donker. Later word ik weer wakker….weer wind? Ik pak de zak met brood weer op en gooi het in de hoek. Niet veel later weer wakker….ristel ritsel piep piep……oeps. Annalies wakker worden…we hebben beestjes!!
Als we het licht aan doen zien een een hele dikke staart van een rat! Gillend sprint Anna naar de receptie. Even later doorzoeken de man en ik de kamer en zien we de rat de kamer uitrennen. Gelukkig…. We besluiten om onze tassen goed in te pakken en alle voedsel uit de kamer te halen. Na een kwartier is dit gepiept als er plotsklaps een rat onder de deur over m’n voeten onder het bed glipt! “ Hij is er weer!” roep ik. In een seconde is Anna gillend buiten bij de receptie. We besluiten een handdoek onder de deur te doen. Dit helpt, al slapen we die nacht niet meer zo goed.

Na een week in Kathmandu te hebben genoten van lekker eten, cocktails en ander westers gedrag besluiten we de bus naar Pokhara te nemen en iets bijzonders te gaan doen. Al heel vroeg zitten we in de bus en na een helse rit door de bergen arriveren we om twee uur ’s middags in Pokhara. Daar nemen we een taxi naar Yoga- en meditatiecentrum Sadhana. Na tien minuten kan de taxi niet verder en moeten we twintig minuten met volle bepakking de berg op klimmen. Bezweet arriveren we. Het blijkt een heel gezellig huis te zijn met allemaal leuke mensen. Vanuit het huis op de berg is een prachtig uitzicht over het meer. ‘s Avonds eten we bonensoep met brood. Alles komt uit eigen tuin. We volgen vijf dagen het yoga programma welke iedere dag bestaat uit:
6 uur: mediteren.
6:45 uur: wandeling
8:00 uur: neuscleaning
8:15 uur: yoga
9:30 uur: ontbijt, welke bestaat uit een bananenshake en yoghurt met vruchten
10:30 uur: stoombad of modderbad
12:00 uur: mediteren
13:00 uur: lunch, Dahl bat (dit eten alle Nepalesen twee maal per dag…rijst met curry, groenten, een sort bonensoepje en wat aardappelen)
15:00 uur: karmayoga, iedereen kan dan vrijwillig een klusje doen
16:00 uur: yoga
18:00 uur: diner, bonensoep met brood.

We hebben een hele fijne week gehad in het centrum. De mensen zijn werkelijk prachtig en bijzonder gastvrij en vriendelijk. We hebben veel geleerd en leuke mensen ontmoet. Kortom een hele ervaring rijker! Het leuke is dat we dit nooit thuis zouden doen, maar hier in het mekka van yoga en mediteren is het een kans. Die hebben we aangepakt.
Na een week van rekken en strekken, mediteren en gezond eten voelen we ons bijzonder goed en arriveren we vrijdagmiddag in hotel Meera. Ha, eindelijk weer een lekkere douche, tv met 50 kanalen, een heerlijk groot bed en een bord westers eten! Hmmm.

Pokhara blijkt een heel gezellig stadje te zijn met mooie shops en vele terrassen. Vele trekkers en andere vakantiegangers doen een bezoekje aan dit leuk stadje. Kortom heel gezellig! Na een kleine week besluiten we weg te gaan. We willen graag gaan trekken maar het is moeilijk om een route te kiezen. Dan besluiten we om voor het mooiste te gaan: we gaan de Annapurna te lopen! Dit is een pittige wandelroute van ongeveer 17 dagen voor avontuuriers en doorzetters.

• 23 Augustus 2007 - 07:13

Agnes:

Wat een hele mooie foto's weer heel anders dan tibet. Echt heel erg mooi.
    Groetjes Agnes

• 23 Augustus 2007 - 16:36

Mem:

test

• 23 Augustus 2007 - 16:41

Mem:

had net een verhaal gemaakt en danneemt de computer het niet vandaar de test.maar jullie foto,s zijn echt geweldig wat een stuk natuur ligt daar niet te geloven .we zien ook uit naar jullie belevenissen op papieren wensen jullie veel wandel plezier toe in nepal dikke TUT VAN ONS EN PAS GOED OP JULLIE ZELF .heel veel liefs van uit GROU.HEIT EN MEM

• 24 Augustus 2007 - 06:35

Louis Brunninkhuis:

Hoi Roelof en Annalies,

Na mijn bescheiden vakantie in Oostenrijk maar weer even de verslagen gelezen en foto's bekeken van jullie reis. Jullie foto's en verslagen zijn meer dan boeiend en ik hoop dat jullie nog veel blijven vertellen over de geweldige ervaringen in al deze landen met hun mooie en minder mooie gewoonten.

Veel plezier verder samen.

Groeten Louis.

• 24 Augustus 2007 - 15:15

Sabine Dorenbosch:

Hallo Roelof en Annalies

Wat een mooie foto's weer en een supper mooi uit zicht.

Heel veel plezier met jullie wandeltocht door Nepal.

Groetjes Sabine

• 27 Augustus 2007 - 18:41

Jits:

Zooo heb avond vullend programma om alles te lezen en bekijken! Wat een belevenissen en super foto's! Zal je ff mail sturen, ken ik ff wat meer vertelluh nou ;-)! Have fun! X

• 28 Augustus 2007 - 07:27

Carel:

Wat mooi.

• 28 Augustus 2007 - 10:13

Albert En Marieke:

Schitterende plaatjes. Het water loopt je bijna in de mond. Dat zal Roelof ook wel hebben gehad met het zien van een vissersbootje.

De omgeving hier lijkt wel schoner dan die in Tibet.

Ook leuk om te zien hoe jullie integreren bij de lokale bevolking. Meteen verjaardagen en crematies meemaken?!

we zijn benieuwd naar het verhaal achter de foto's.

Veel wandelplezier en we hopen dat jullie de blaren bespaart blijven.

Groeten A en M

• 30 Augustus 2007 - 13:23

Janny:

hey luitjes,ik kom net terug van m`n joggen(gaat goed)ben daarna maar ff achter jullie verhalen gedoken.allemaal weer zeer indrukwekkend!!vooral nu wij weer in de dagelijkse sleur zitten!(na de vakantie)nou en aan de conditie word daar ook goed gewerkt goed zo.gr fam fokkema

• 01 September 2007 - 08:50

Arjan En Marielle:

supermooie natuur! Heeft Roelof daar nog gevist?

veel plezier met jullie wandeltocht, ben benieuwd naar de uitzichten die je hebt vanaf die hoogte....

Groeten Arjan&marielle

• 06 September 2007 - 10:15

Greetje En Hiltjo:

hallo even een reactie op die mooie foto's van jullie.
    wat jullie zien zijn echte panorama's van een steeds wisselende natuur, later horen we jullie verhaal nog wel.
    Mam is nu op Ameland (het jaarlijkse uitstapje) ze komt vanavond weer terug.

Wees voorzichtig

veel liefs vanuit sappemeer.

• 06 September 2007 - 18:39

Linda Kemper:

Hoi Roelof en Annelies,

Ben sinds afgelopen maandag weer aan het werk en zag jullie website voorbij schieten in mijn mailbox!
    Gezien jullie verhalen en foto's hebben jullie het erg naar jullie zin! Ga geregeld ff kijken wat jullie aan het uitspoken zijn en ik zou zeggen geniet ontzettend van jullie reis!!!

Groetjes Linda

• 09 September 2007 - 18:51

Christien Alberts:

wat zien en beleven jullie veel en wat een prachtige foto,s
    succes met jullie superlange wandeling.
    groeten uit westerbroek