Rainbow Home - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Roelof en Annalies - WaarBenJij.nu Rainbow Home - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Roelof en Annalies - WaarBenJij.nu

Rainbow Home

Door: Roelof & Annalies

Blijf op de hoogte en volg Roelof en Annalies

09 Oktober 2007 | Nepal, Pokhara

Hallo,

In Pokhara hadden we helaas geen tijd meer om onderstaande op de site te zetten vandaar nu! Nadat we van de Annapurna trek in het plaatsje Pokhara waren teruggekomen zijn we daar nog ruim een week gebleven. We wilden heel graag nog een kijkje nemen in een tehuis voor weeskinderen. We hadden bij onze eerste kennismaking met Pokhara al begrepen dat er veel projecten in het stadje lopen en dat het heel leuk was om eens een kijkje te gaan nemen. Verder zijn de mensen heel enthousiast als je langskomt en waarderen ze je bezoek.

Direct tegenover ons hotel, op tien meter afstand, zit een juicebar waar we iedere dag een verfrissende banana lassie dronken. We waren al snel verslaafd aan dit locale drankje, maar eigenlijk nog meer aan de lach van de jongen die ons daar altijd vriendelijk hielp. "Carlé" werd hij genoemd en later begrepen we dat zijn werkelijke naam Balista is. Balista, 10 jaar, komt oorspronkelijk uit India en zijn ouders konden niet langer voor hem zorgen waarna ze hem aan een vriend hebben "meegegeven", die hem vervolgens in Nepal in zijn juicebar aan het werk heeft gezet. Sindsdien werkt hij van half zeven s'ochtends tot half twaalf s'avonds in de Juicebar en is er geen tijd voor school en spelen. Balista is nog nooit naar school geweest. Dat is heel jammer, zeker gezien de jongen energiek, slim en bijzonder leergierig is.

Wij vonden Balista zo leuk, en de situatie zo aangrijpend, dat we besloten iets voor hem te doen. Eenmaal in contact gekomen met Govinda van het Butterfly Lodge verliep het snel. Hij stond achter de case en wist de eigenaar van de Juicebar te overtuigen Balista los te laten en hem een kans te geven op een nieuwe toekomst. Daarna was het aan ons een juiste plek voor hem te vinden. Ons oog viel op het Rainbow Home. Een prima plek voor kinderen welke door de Nederlandse organisatie "Stichting Regenboog Nepal" is opgericht. Hari, de Nepalese manager van het tehuis bleek een aardige vent die graag iets voor de jongen wilde doen. Na contact te hebben gehad met de de voorzitter in Nederland was vastgesteld dat Balista vanaf half november een plek in het tehuis zal krijgen, en ook naar school zal gaan. De jongen zal omringd worden door lieve mensen en kinderen en iedere dag kunnen spelen en naar school kunnen gaan! En dat wilde hij heel graag! Hij kon het alleen nog niet allemaal geloven. Zijn hele leven gewerkt en wat nu...? We hopen dat het hem goed zal gaan en hem ooit nog eens zien! De dag dat we vertrokken uit Pokhara was zwaar. s'Ochtends liet Balista ons het alfabet op papier zien welke hij in een nacht tijd zich had eigen gemaakt?! Het was voor ons allen moeilijk de handen los te laten.

We zijn heel heel blij dat er nu hele lieve mensen voor hem gaan zorgen. We willen bij deze Ginette (de voorzitter van Stichting Regenboog Nepal),Hari en Govinda bedanken voor alles wat ze voor Balista reeds hebben gedaan!!!

Al deze mensen doen zo veel goede dingen voor andere mensen vanuit hun hart! Dat is prachtig! Daarom willen we graag iedereen die dit leest erop wijzen dat ook JIJ iets kunt doen! Je kunt ze namelijk steunen door een beetje geld aan de organisaties over te maken! Of je kunt net als ons een kind gaan sponsoren! Of iedere maand gewoon een vaste kleine donatie. Wij hebben gezien dat het geld in hele goede handen terechtkomt en voor bijzonder goede zaken wordt gebruikt! Kijk daarom op de web sites en handel!!!

www.stichtingregenboognepal.nl

www.butterfly-lodge.org

Groeten Roelof & Annalies

• 09 Oktober 2007 - 06:23

Nienke Kuipers:

tjee zit hier op de vroege ochtend met de tranen in de ogen
    wat ontzettend goed van jullie. RESPECT!!!!!

• 09 Oktober 2007 - 07:32

Jits:

TOP! Wat een leuk ventje, kan me voorstellen dat het moeilijk was hem los te laten! X

• 09 Oktober 2007 - 07:33

Albert En Marieke:

Tsjonge dat is nog eens actie ondernemen.
    Jullie zijn echter TOPPERS!

Ook mooi om eens bewegende beelden van jullie te zien.

Hebben jullie niet meer foto's gemaakt van de laatste maand?

Ik moet zeggen dat jullie er nog erg goed uitzien. Wel is jouw shirtje van De Dijk aardig aan het verkleuren, Roelof.

Dus binnenkort gaan jullie vertrekken naar New Zeeland. Zal ook wel weer een heel mooi land zijn. Natuurlijk veel meer westers dan je in de aziatische landen zult zien.

neem aan dat jullie ook nog even de outback ingaan. Roelof, niet proberen een krokodil te gaan aaien en te stoeien met een witte haai.

We zijn benieuwd naar jullie verdere reisverslagen.

Veel liefs A en M.

• 09 Oktober 2007 - 07:41

Annalies:

Albert, maak je geen zorgen, Roelof heeft in Bangkok afscheid genomen van zijn "De Dijk-shirtje!"
    Hij heeft voor Huub een originele Nepalese muts gekocht en hoopt deze te kunnen ruilen voor een nieuw shirt!

• 09 Oktober 2007 - 15:03

Jessica:

hallo toppers!
    wat een mooie berichten...
    en wat lief en goed van jullie
    mijn grote mond dat jullie gewoon iets gaan opzetten daar ergens komt nog wel uit komend jaar denk ik ;-)
    goh wat zijn jullie al een tijd weg zeg...en wat gaat het snel!
    hier mooi najaarsweer en relaxte dagen

dikke zoen
    jess

• 09 Oktober 2007 - 18:25

Henk En Jannie:

Een mooi verhaal respect wij kunnen ons niet voorstellen wat daar allemaal gebeurt, daarom wel eens goed om het van jullie te zien en te horen. Veel plezier en tot het volgende verslag.

• 09 Oktober 2007 - 20:18

Alinda:

wow
    en dat filmpje laat ik gauw eens aan jalte zien. wedden dat ie direct mee gaat dansen!

• 11 Oktober 2007 - 16:24

Gerry & Gerrit:

hoi, allebei geweldig wat jullie allemaal doen.
    Na de ontspanning je weer volop in dit project steken goed hoor, we zullen de site lezen en ook kijken wat we er aan kunnen bijdragen.
    We gaan er twee weken tussen uit naar ons geliefde Portugal,dus ga verder met de reis en genieten doen wij ook.
    Veel liefs Gerry

• 12 Oktober 2007 - 17:57

Rixt:

We vinden het sneu dat de kinderen in dat huis zitten. Gelukkig dat jullie er met hun aan het dansen zijn geweest.
    We vonden het filmpje heel erg leuk om te zien. Jurre heeft het heel vaak willen zien en herkende jullie gelukkig nog wel. Rixt stuurt er ook wat geld uit haar spaar pot heen zodat ze weer wat kunnen kopen.
    Kan rixt ook een briefje naar die kindjes toesturen?
    Liefs van rixt

• 13 Oktober 2007 - 19:06

ANNIE:

geweldig dat jullie dit doen ik had het al van minne gehoord en heb dus direct weer op jullie site gezien het is met geen pen te beschrijven wat jullie meemaken en beleven dan is het hier maar saai ik zou zeggen doe nog veel mooie en goede dingen en we horen en zien jullie wel weer veel groetjes

• 14 Oktober 2007 - 21:22

Piet En Hennie:

onze berichtjes blijken niet goed door te komen... maar wij leven ook mee! Werkelijk fantastische foto's!!
    Geniet maar lekker verder.
    Liefs uit Grou

• 20 Oktober 2007 - 19:01

Henri Berthe Hidde:

Eindelijk is het zover eventjes kijken wat jullie uitspoken daar bij dat dak van de wereld. We hopen iets vaker dan tot nu toe een berichtje achter te laten.
    Een goede voortzetting van de reis op naar meer goede regenboog daden.

• 22 Oktober 2007 - 08:18

Yda:

Ik heb bij dezelfde tent ook een vruchtendrankje gehad!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Klopt het dat Ginette pas vertrokken is naar Nepal want ik mail met haar??
    Wie weet kan ik deze jongen ook weer opzoeken als ik naar Nepal ga!!!!!!!Zo kunnen we elkaar helpen