Duiken in Thailand! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Roelof en Annalies - WaarBenJij.nu Duiken in Thailand! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Roelof en Annalies - WaarBenJij.nu

Duiken in Thailand!

Door: Roelof & Annalies

Blijf op de hoogte en volg Roelof en Annalies

22 Oktober 2007 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo!

Na een paar heerlijke dagen op de plek zoals in ons vorige verslag beschreven, hadden we toch weer zin om nog een andere plek te zoeken op Ko Tao, gezien er nog veel mooie snorkelplekken zijn.
We zijn toen verhuisd naar Hin Wong Bay, en kwamen weer op een erg mooie en rustige plek aan. Het snorkelen was er weer anders dan de andere plek, en ook meteen zagen we weer veel vissen en mooi koraal.
Bij deze appartementen zat ook een duikschool, wat ons toch nog steeds wel erg leuk leek. We kwamen in contact met Bjorn, een duitse jongen die ook een jaar op reis was, en hij wilde ook graag een duikcursus gaan doen. Roelof besloot toen samen met Bjorn de cursus te gaan doen. En ik zou een "opfriscursus" gaan doen, gezien mijn cursus ruim 8 jaar geleden was.
Dit betekende voor Roelof actieve dagen van lezen van veel theorie, instructievideo' s kijken, theorie examen doen, en natuurlijk de lessen in het water! Gelukkig ging alles voorspoedig! De laatste dag van de 4 daagse cursus moest er nog een 18 meter duik gemaakt worden, en die dag was het redelijk stormachtig weer. Vanaf de kant zag ik de heren in een longtailboot de zee opvaren, en moesten ze al klotsend op de golven de uitrusting aantrekken. Gelukkig keerden ze na 2 uren weer terug, en was ook dit geslaagd.
's Ochtends heb ik met de instructeur gedoken, gezien het voor mij lang geleden was. Was zeker weer wennen, maar gelukkig vond ik het nog steeds erg leuk!
's Middags hebben we de laatste duik met zijn vieren gemaakt, en hebben we nog een aantal foto' s kunnen maken onderwater! Nu we beide ons certificaat hebben hopen we in Nieuw Zeeland en Australie zeker nog meer te gaan duiken!

Volgende dag zat het eiland-leven er weer op, en zijn we terug gegaan naar Bangkok eerst met de catamaran, en toen gevlogen. We hadden toen nog 1 dag in Bangkok, om warme kleding te shoppen voor Nieuw Zeeland en te genieten van de laatste massages, en de dag erop vliegen! Shoppen is gelukkig goed gelukt, en bepakt op naar het vliegveld. Toen we gingen inchecken vroegen ze om onze return ticket naar Nederland. Nou.....die hebben we uiteraard niet, gezien we na NZ nog naar Australie willen etc. etc. Dit bleek een groot probleem te zijn, en de vliegtuigmaatschappij weigerde ons toe te laten tot het vliegtuig zonder dit ticket! Na een hoop gedoe konden we onze ticket omzetten, en hadden we in de gaten dat een visum ook genoeg was in plaats van een returnticket. Met de taxi op naar de NZ ambassade, die nog net 45 minuten open was. Daar hoorden we dat het regelen van een visum 5! werkdagen duurt. Om een lang verhaal kort te maken, 1.5 uur later liepen we de ambassade uit met onze visa' s en zaten we een dag later alsnog in het vliegtuig!

We zijn goed aangekomen in Auckland, en zijn nu druk op zoek naar een campertje of auto, zodat we de komende maanden in Nieuw Zeeland rond kunnen reizen!

We hopen weer van jullie te horen!

Groeten Roelof & Annalies

• 22 Oktober 2007 - 06:50

Mem:

wat een onderneming voor roelof maar die gaat natuurlijk ervoor is hij weer even bij zijn VISSEN.VEEL PLEZIER IN N.Z.en we mailen weer.liefs heit en mem xxxxxx

• 22 Oktober 2007 - 07:06

Albert En Marieke:

Mooi om nu eindelijk de foto's eens te zien. Veel plezier in N-Z en we wachten de volgende verhalen wel af, natuurlijk met foto's.

Groeten albert en Marieke

• 22 Oktober 2007 - 07:14

Carel:

Het blijft genieten met jullie. Veel plezier in NZ

• 22 Oktober 2007 - 08:04

Rianne:

Thailand, heerlijk en duiken: heerlijk! Dat noem ik echt vakantie! Bij deze weer een nieuwe uitnodiging: duiken in Dahab, niet al te ver bij ons vandaan!

• 22 Oktober 2007 - 08:13

Yda:

Lekker doorgaan met genieten!!!!!!!!!

• 22 Oktober 2007 - 09:18

Otto En Ineke:

Hoi Annelies we waren zondag in Dokkum bij Jannie en we hoorden dat jullie nu in nieuw Zeeland waren,zo zijn jullie hier en dan weer daar.even op de pc zien mooi hoor dat duiken zie je het ook even onder water Rene en Alida met de kinderen zijn in Tunezie die snokelen daar veel.
    groetjes van je tante en oom

• 22 Oktober 2007 - 12:31

Nienke Kuipers:

duiken is fantastisch!! mooi dat jullie dat nu met zijn 2-en kunnen doen.
    annalies ik mail je nog even een foto van mats
    groeten nienke!!

• 22 Oktober 2007 - 16:10

Arjan En Marielle:

Gaaf dat Roelof ook is gaan duiken!Heel veel plezier in Nieuw Zeeland!!
    Groeten Arjan en Marielle

• 22 Oktober 2007 - 19:17

Greetje En Hiltjo:

gelukkig zijn jullie weer boven wateren in een goede gezondheid.
    prachtige foto's van jullie duik aktiviteiten.
    veel reisplezier in Nw. Zeeland en we zien uit naar jullie nieuwe verslag en foto's

veel liefs van mam en pa

• 25 Oktober 2007 - 14:01

Annet:

Hé Aussies,

Did you already catch a kangaroo??? Tsja ook dergelijke stress situaties maken jullie reisavontuur compleet. Geen volmaakt avontuur zonder dit soort shit. Na alle ellende en het halen van de vlucht voelden jullie je vast de meest gelukkige mensen in het vliegtuig or even better On EARTH!!! Dikke kus voor jullie heeeeeeel ver hier vandaan.

• 25 Oktober 2007 - 14:03

Annet:

Ach sorry sweeties - Auckland - jullie zijn nu Kiwi's ipv. Aussies.. hahaaaaaaaa xxx

• 25 Oktober 2007 - 18:36

Agnes:

Wat leuk dat jullie aan het duiken zijn geweest. Geweldig. Tot gauw
    Groetjes Agnes

• 25 Oktober 2007 - 19:09

Zetha En Chris:

Heel veel plezier in N-Z!
    Al een vervoermiddel gevonden?
    Groet'n
    Z en C

• 25 Oktober 2007 - 19:22

De Vier Nappies:

ome Roelof en tante Annanaslies worden bedankt voor de mooie ansichtkaart. Neem ons ook een aapje mee!?

• 26 Oktober 2007 - 12:54

Alinda:

hey hollie, waar blijft dat berichtje nou... Leuk hoor, zo'n sms om het spannend te houden. Na dat wat je in de vorige sms zei (jeweetwel) vraag ik me af waar jullie nu weer mee aan komen zetten... hihi
    oant sjen, ik ga ff lekker een weekend met het koor weg, feesten in apeldoorn!

• 27 Oktober 2007 - 06:44

Jessica:

haai jongens!
    fijn weer wat van jullie te horen
    klinkt nog steeds heerlijk
    veel plezier in nz
    dikke zoen
    jess

• 27 Oktober 2007 - 19:06

Rixt:

gaat het met jou goed en ook met roelof met mij gaat het goed .wij slaapen vanagt bij opa en oma . ik hep en email adres .rixttine@upcmail.nl sturen juli ons ook en mail. groet jes rixt xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 29 Oktober 2007 - 16:56

Rixt:

liefe tante lies en ome roelof
    van rixt en jurre en wietse en agnes
    groetjes van agnes en wietse en
    jurre en rixt

• 29 Oktober 2007 - 17:20

Rixt:

ik ben naar het schaatsen geweest
    ik mis je wel heel erg hoor
    ik ben bij men vriendinnetje gaan slapen we hebben nieuwe ramen gekregen
    groejes rixt

• 30 Oktober 2007 - 10:29

Louis B:

Hej Roelof en Annalies,
    Ik lees jullie berichten met veel plezier. De foto's maken het compleet en ik hoop dat jullie verblijf in N.Z. net zoveel mooie plaatjes gaat opleveren als tot nu toe. Heel veel plezier verder en hopenlijk zonder al te veel hobbels op naar de volgende belevenissen.

Groeten
    Louis uut Twente.

• 30 Oktober 2007 - 19:36

Riëm:

In Groningen begint het drukken leven van de eindejaarscampagne....Erg lekker om tussen de bellers door jullie verhalen te lezen en ondertussen jaloers worden op jullie avonturen! (ik wil ook weer op reis!!) Geniet van alles in NZ!
    Groeten van Riëm

• 31 Oktober 2007 - 15:02

Rixt:

waar siten jeli nui. ik wont het un leuk berigje hoor. leuk hoor tante lis en oome reolof. groetjes rixt en jurre xxxxxxxxxxxx

• 01 November 2007 - 22:01

Nappies.:

Lieve Ome Roelof en Tante "Annanaslies".

Papa heeft ons de groetjes van jullie gedaan en een dikke kus.

Ik, Reinder, vraag steeds aan mama waarom jullie niet op mijn verjaardag komen. Ome Roelof kan toch wel even terug komen en dan weer naar "Mexico" terug gaan. Stom hoor. "Mexico" is toch niet ver weg? Ligt bij opa en oma naast Sappemeer. Het is maar dat je het even weet.

Papa is ook ver weg, hij zit nu in Amerika.

Dikke kus van ons zessen.

• 08 November 2007 - 20:34

Erik-Jan En Bas:

He hallo Roelof en Annalies,

Jullie ouders zijn hier gezellig op bezoek en we bekijken jullie site met schitterende foto's en verhalen. Wat een prachtige wereldreis maken jullie zeg! We houden de site in de gaten hoor. Heel veel plezier nog op jullie trip.

Groeten van Bas en Erik-Jan (en van Greetje en Hiltjo natuurlijk)

• 12 November 2007 - 18:15

Inge D:

Ha Roelof en Annalies,

Heb eindelijk kabel en dan nu de mogelijkheid om uitgebreid jullie verhalen te lezen. Ik was nog 1 van die dino's die nog moesten inbellen.
    Leuk Annalies om je nu eens, via de foto en de verhalen, te ontmoeten. Roelof, geweldig wat jullie allemaal doen samen!! Ben zeer onder de indruk. Heb van G. al gehoord dat je de komende tijd inderdaad even bij hem langs gaat. Ik hoop dat je al een boel inspiratie hebt opgedaan en dat G. je ook verder kan helpen. Het ga jullie goed. Pas goed op elkaar en geniet!!

groet van Inge

• 14 November 2007 - 17:22

Daisy & Koert:

Hallo luitjes,
    Hoe vergaat het jullie op je nieuwe plek? Wij zijn druk met onze activiteiten en het wordt allemaal erg leuk op de 29e. Hoor graag weer iets van jullie.

Groet

• 16 November 2007 - 13:12

Agnes:

Annalies van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Drink er maar een paar op dan doen wij dat ook.
    Maak er een leuke dag van.
    Groetjes Wietze, Agnes, Rixt en Jurre

• 16 November 2007 - 21:38

HAPPY BIRTHDAY!:

Hoi Annalies!
    Ik zie net op onze kalender dat je morgen = vandaag bij jullie:)
    jarig bent. Maak er maar een gezellige dag van!
    Groeten, Chris en Zetha

• 17 November 2007 - 09:50

Alinda:

hey moppie, nogmaals fan herte lokwinske! hele dikke tut van ons allemaaal!

• 17 November 2007 - 19:06

6 Napjes.:

Annalies, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en je mannetje natuurlijk ook gefeliciteerd.

Laat weer eens van jullie horen!!!
    We wachten al zo lang!

Dikke kus ons!