New Zealand - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Roelof en Annalies - WaarBenJij.nu New Zealand - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Roelof en Annalies - WaarBenJij.nu

New Zealand

Door: Roelof & Annalies

Blijf op de hoogte en volg Roelof en Annalies

18 November 2007 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Hello Fellows! How are you? We are fine!

Na veel geouwehoer in Auckland met oude en toch dure auto's bekijken besloten we op de fiets te gaan rondtrekken. Fietsen gekocht en trappen maar. Wel na een week waren we het zat. De wegen waren te gevaarlijk en veel te steil om met een zware bepakking te befietsen en dus zagen we elkaar alleen nog op de top van iedere berg en s avonds bij het eten. Snel de fietsen weer verkocht en busje gehuurd waar we nu inmiddels al bijna vier weken heerlijk in rondtoeren!

De eerste dag reden we naar Goat Island, een marine reserve park, waar we op de glass bottom boat de mooie onderwaterwereld zagen. Verder zagen we later de dag surfers op de grote golven balanseren. De dagen erop verbleven we in Bay of Islands waar we een dag op een groot oud zeilschip hebben meegevaren en verder genoten van de prachtige zee.

In Paihia kwamen we na een wandeling terug bij onze bus en zagen dat links van ons Roberto en Elena kampeerden. Dat was toevallig! Wij waren hen twee weken geleden tijdens het fietsen tegengekomen en nu stonden we pardoes naast elkaar te kamperen. Het werd nog fraaier want een kwartier laten kwamen we erachter dat Jacqueliene aan de andere kant stond te kamperen. Ook haar waren we tijdens het fietsen tegengekomen. Zij had haar fiets met alles erop en eraan vanuit NL meegebracht maar inmiddels een autootje gehuurd en reisgezel Petra gevonden. Het werd een gezellige avond met veel wijn en gezellig kletsen!

De dagen erop zijn we naar Cape Reinga gereden. Dit is het meest noorderlijk puntje waar de Grote Oceaan en de Abel Tasman Zee samenkomen. Een indrukwekkende ervaring. Daarna zijn we van de ene naar de andere prachtige plek gereden (Oponini, Coromandel, Port Jackson, Waihia Beach, (Lake)Taupo, Wanganui en Paraparaumu) en zo langzaam naar het zuiden afgedaald. De kust vinden we het meest fascinerend. Port Jackson in het bijzonder. Daar zagen we dolfijnen.

Verder hebben we Gerard en Gerry bezocht en ons over ontwikkelingswerk laten voorlichten. Het was heel leerzaam en gezellig! Na het gesprek wisten we dat het echte ontwikkelingswerk niet iets voor ons is. Wel jammer, maar heel duidelijk.

De boottocht naar het Zuidereiland was prachtig! Eenmaal over de zee vaar je door gigantische adembenemende fjorden.

Eenmaal aangekomen hebben we mooie dagen op de meest prachtige plekken doorgebracht. Vooral de DOC campings, dat zijn natuurcamings op de mooiste locaties maar met bijna geen voorzieningen, bevallen ons goed!

We hebben nog een dag tocht gedaan waarop we Mount Doom hebben beklommen. Daarnaast hebben we in het Abel Tasman park op zee gekajakt. Dat was super! Naast de mooie plaatsjes zagen we roggen, een zeeleeuw en pinguins vlak naast de boot. We zijn nu via Queenstown in Te Anau, een prachtig plaatsje aan een kraakhelder meer vlak bij Milford en Doubtfull Sound, waar we vier dagen gaan wandelen door de bergen.

We hebben het reuze naar ons zin. New Zealand is prachtig. Heeeeel veel natuur en weinig mensen.

We vertekken een dag voor de kerst naar Sydney waar we de kerst met Jan Aldert en Carolina gaan vieren. Daar verheugen we ons nu al op!

groetjes,

Roelof & Annalies

• 18 November 2007 - 14:17

Rianne:

Annalies: Gefeliciteerd! hoe vier je je verjaardag?

• 18 November 2007 - 15:06

Agnes:

He annalies heb je een nieuwe vriend wij vinden roelof wel erg anders geworden.
    maar het zijn weer hele mooie foto's.
    We verheugen ons weer erg op jullie volgende verslag.
    Groetjes Wietze,Agnes, RIxt en Jurre

• 18 November 2007 - 20:24

Japke & Dicky:

Hoi Annelies, Fan herte lôkwinske noch mei dyn jierdei, de datum wie ik efkes kwyt juster, mar dyn heit makke my wer "wekker". Wat hast in prachtige reis fanke. Genytsje der mar fan.
    Goetnis en in dikke tut fan d&j.

• 19 November 2007 - 17:40

Mem:

hallo wat een mooie beelden . kunnen ons voorstellen dat jullie weer genietenwij vinden dat jullie wel wat veranderen ,of vergissen wij ons een beetje?veel plezier en wij wachten op de verhalen.

liefs xxx heit en mem.

• 19 November 2007 - 19:23

Carel:

Dat is mooi!!

• 20 November 2007 - 16:57

Gerry:

Hoi, fijn weer van jullie te horen zo te zien gaat alles goed en zijn jullie weer aan het genieten.
    Prachtige foto's en we kijken uit naar het volgende verslag.
    Portugal was heerlijk, volop zomer maar ja we moesten terug de kou in.

Groetjes Gerrit,Gerry

• 24 November 2007 - 19:28

Beppe Anneke:

lieve Annelies & Roelof

Hoe gaat het met jullie, ik heb van je heit gehoord dat jullie nu in nieuw-zeeland zijn. Wij hebben jullie foto's net bekeken, mooi hoor. Ik heb je gebeld met je verjaardag maar ik kreeg geen gehoor later bel ik je nog wel eens. Ik zit nu in Zoetermeer en met mij en de familie hier gaat het goed. Geniet verder van de vakantie. Groetjes van ons allen en een tut van beppe Anneke

• 25 November 2007 - 17:54

Jessica:

owwwww wat een heerlijkheid!
    fantastische foto's!!!!
    geniet lekker!!
    hier errug regenachtig en steenkoud..
    gelukkig heeft groningen van feyenoord gewonnen...anders was het helemaal een drama weekend geweest ;-)

xx

• 26 November 2007 - 07:20

Liz And Dave:

Hi guys! Ah I see you're in NZ now! Great news. Looking forward to seeing you in Sydney soon!

• 26 November 2007 - 19:53

Otto En Ineke:

Hoi Annelies en Roelof,nog gefeliciteerd met je verjaardag heb je een leuke dag gehad?Henkie wordt 3dec 50 en 8 dec geeft hij een feestje,er staat hem nog heel wat te wachten ha ha.
    Ik heb de foto's even gekeken ze zijn weer erg mooi.
    groeten van Otto en Ineke

• 27 November 2007 - 20:50

Gary & Tineke:

Zo te zien bevalt het reizen nog steeds, geniet ervan....

• 28 November 2007 - 11:19

Janny :

hey hallo ,
    het ziet er allemaal weer heerlijk relaxt uit!!
    de omgeving en het weer ziet er beter uit als hier!
    geniet er maar weer lekker
    groetnis fan de fokkemas en de pijltjes ut grou

• 02 December 2007 - 23:13

Albert En Marieke:

Good day,

Hoest leven op new Zealand? Ik moest zeggen dat jullie er al aardig uitzien als echte wereldreizigers. Vooral dat baardje van Roelof van iets meer dan een dag doet het goed. Dat verbergt zijn ingevallen wangen een beetje. Wij hier, hopen dat jullie wel goed eten of moeten we alvast een zakje drop opsturen naar J-A? Andere voorkeuren kan ook. Rookworst van Unox misschien?

Gelukkig zien jullie er nog steeds reislustig uit.

Toch hopen we dat jullie begin juni weer terug zijn in Nederland.

Dikke kus en veel liefs.
    A en M

• 03 December 2007 - 05:22

Rianne:

Altijd leuk weer te horen hoe het gaat en wat jullie gedaan hebben. Hoezo is ontwikkelingswerk niets voor jullie?

• 03 December 2007 - 07:21

Nienke Kuipers:

hoi lies, gefeliciteerd met je verjaardag maissy! ik geniet van alles wat ik steeds lees en de foto's die ik zie........het is echt allemaal geweldig wat jullie allemaal doen en meemaken. geniet ervan! dikke tut van nienke, frank en mats (die wordt morgen al weer 2!)

• 03 December 2007 - 18:15

Arjan En Marielle:

He Annalies en Roelof!
    dacht dat het een of ander speciaal Nieuw Zeelands beest was op de foto... maar een kiwi?? Mooie foto's! en jullie zien er RELAXED uit!! He Anna, arie en ik gaan naar Nepal in juli/augustus, de knoop is door en ik ben er blij mee!! Tot horen,

Liefs Arie&Marie

• 03 December 2007 - 20:15

De Vissertjes:

Waauuuwww, wat ziet het er allemaal prachtig uit! En wat genieten zeg! Die doc campings, met weinig voorzieningen, weet nog goed je eerste x op de camping in Italie, hihihihi,wijk er verder maar niet over uit! Veel plezier nog en lekker genieten daar!
    Dikke tut de vissertjes

• 03 December 2007 - 20:58

Rinze:

Hallo daar! Ja, fietsen wordt pas leuk na een week of twee. Als de zadelpijn is verdwenen en de heuvels niet meer op de Mount Everest lijken. ;-)
    Maar zo'n busje is ook lekker handig. De foto's zien er weer geweldig uit. Veel plezies daar de komende tijd!

• 04 December 2007 - 20:04

Mam En Pa:

we zijn blij dat we weer wat van jullie hebben mogen horen.
    wat een mooi reisverhaal en de foto's zijn weer mooi geworden en geven ons een goed inzicht in de mooie natuur waar jullie zich bevinden prachtig.....
    het is goed te zien op de foto's dat het
    goed met jullie gaat en dat de zon ook zijn best heeft gedaan.
    hier is verder alles goed en zijn de verjaardagen en st. nicolaas al weer
    gevierd en maken we ons op naar kerst
    en oud en nieuw.
    we vinden het leuk dat jullie deze dagen vieren in Sydney bij vrienden.
    nu we wachten en zien alweer uit naar jullie volgende verslag.

geniet er maar van en wees voorzichtig,
    veel liefs van mam en pa.

• 06 December 2007 - 22:05

Piet En Hennie:

hai allebei!
    Nieuw Zeeland ziet er wel heel mooi uit!
    Hier alles goed, Krista is weer ok, de auto niet helemaal helaas. Maar dat komt weer goed!
    liefs Piet/Hennie

• 08 December 2007 - 09:53

Joop & Elly:

Geweldige foto's van NZ. Zien allemaal bekende plekken. Krijgen al weer zin om er naar toe te gaan, jaartje wachten nog. Lazen dat jullie ook in Waihi Beach zijn geweest, Thom woont met zijn familie in Waihi, dus daar kwamen wij ook regelmatig, één van de mooiste stranden in NZ (volgens ons dan). Kijken uit naar de volgende foto's van NZ. Dunedin en Christchurch komen nog? Otago Peninsula (geeloogpinguins en albatrossen). Mouraki Boulders. Kaikoura (whale watching) Zo veel te zien nog. Geweldig jullie reis.

Groeten van Joop & Elly.

P.s. Bekend dat we pake en beppe zijn geworden. Gaat prima met Tessa en haar ouders.

• 09 December 2007 - 21:36

Chrisglobe:

Hey Kepler-hikers!

Net jullie site zitten bekijken, ziet er goed uit allemaal, denk dat ik ook maar eens richting Nepal enzo vertrek :)
    Ben zelf gisteren aangekomen in Christchurch, 11 uur bussen en zoals gewoonlijk was er weer eens iets aan de hand; airco werkte niet, dus hele dag in de zon zitten branden! pfoepfoe....

Wens jullie nog heel veel plezier, laatste weekjes in NZ, als je nog naar Curio Bay gaan, doe dan de groeten aan Nick en de penguins en dolfijnen :)

Thanx voor de gezellige tijd op de Kepler en tot horens!

Christa
    xox

• 14 December 2007 - 21:06

Berthe Henri Hidde:

Annalies en Roelof

Wat een heerlijkheid om te zien hoe jullie van alles ontdekken en mooie ervaringen opdoen. Wij wensen jullie vanuit het koude Nederland fijnen kerstdagen en voor 2008 nog meer reisplezier gewenst....

Groetjes

Berthe Henri en Hidde

• 19 December 2007 - 23:32

Yvonne En Enno:

Tweede poging....

Hey hallo Annelies en Roelof!!

Geweldige foto's en reportages van indrukken uit landen waar wij nog nooooooit zijn geweest! Dus de kerst vieren in Sydney! Diana (Annet en mijn collega) zit momenteel ook in Australie. Viert Kert in Melbourne! Erg leuk om te zien hoe jullie de wereld verkennen en genieten! Heel veel plezier en we wensen jullie alvast fijne bijzondere kerstdagen toe!!

groetjes,
    Enno en Yvonne (Hallum).

• 23 December 2007 - 06:47

Agnes:

Hoi,
    Roelof en Annalies wij wensen jullie hele gezellige kerstdagen toe en natuurlijk een heel goed 2008.
    Groetjes en liefs.

goed uiteinde en fantastisch begin van 2008

• 24 December 2007 - 16:45

Mem:

hallo lieverds.

wij wensen jullie fijne kerstdagen toe en natuurlijk denken we aan jullie .de flessen wijn blijven op jullie wachten en geniet maar lekker .veel liefs heit en mem xxx

• 25 December 2007 - 14:53

Beppe Anneke:

Lieve Annalies en Roelof

Even een teken van leven van jullie Beppe. Ik heb de kaart 23 December ontvangen, mooi op tijd voor de kerst. Fijn dat jullie zo van de reis genieten ik kreeg net ook een kaartje van Tessa Anke Tasma, ze is vrijdag thuis gekomen en weegt nu ongeveer 1800 gr + een beetje maar ze is al s een pond gegroeid. En zo wordt de familie telkens groter. Maar er kunnen er liever 10 bijkomen als 1 wegvallen. Het gaat goed met mij, ik ben nu in Zoetermeer. Daarvandaan dit berichtje. Veel geluk en gezondheid voor 2008 en prettige en gezellige kerst. Groetjes ok van de fam hier en veel liefs,
    Beppe Anneke