Nieuw Zeeland, deel 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roelof en Annalies - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland, deel 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roelof en Annalies - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland, deel 2

Door: Roelof & Annalies

Blijf op de hoogte en volg Roelof en Annalies

03 Januari 2008 | Australië, Sydney

Hoi allemaal!

In Te Anau hebben we eerst nog een avond met een deskundige sterren gekeken. Door de telescoop kon je hele mooie bewegende en oplichtende sterren en zelfs een gat naar een andere galaxy bekijken. Mischien gaan we daar nog es heen. Wie weet.

We hebben de Kepler Track in drie dagen gelopen. Het was super gaaf! De tocht begon door het groene woud met honderden soorten mossen en varens. Vervolgens hebben we de hele middag een berg beklommen, en dat met de zware rugzak daar je alle voedsel en slaapzak etc. voor drie dagen zelf moet meenemen. Eenmaal boven de boomgrens gekomen was het niet ver meer naar de hut waar we met uiteindelijk zo'n 35 mensen in de kou op een zaal sliepen...gezellig zeg maar.

Onderweg maakten we kennis met Christa, een gezonde nuchtere Zeeuwse dame die al vijf jaar aan het rondreizen was! Ze had heel veel op boten in Oceanie rondgezeild en kon veel leuke reisverhalen vertellen.

De tweede dag was het mooiste. Toen hebben we uren lang over de kam van bergen gewandeld met de prachtigste uitzichten! Hier zijn ook diverse shots uit LOTR opgenomen! De derde dag liepen we door het woud en hielden het tempo er stevig in om uiteindelijk een nacht korter terug te komen. Voldaan zaten we tegen de avond met Fish & Chips en bier met de voeten omhoog na te genieten.

De dagen erop zijn we naar Milford Sound gereden. Daar hebben we drie relaxte dagen over gedaan. Onderweg waren prachtige vrije campeer plekken. Zo zaten we direct aan een glasheldere rivier met hele dikke palingen en forellen met op de achtergrond enorme kliffen en besneeuwde bergen. Prachtig! (Op de rottige zandvliegen na! 's Avonds moesten we noodgedwongen vroeg de bus in!)

In Milford Sound was het prachtig weer en konden we genieten van de groene rotsen, de watervallen en de witte sneeuwtoppen. De dag erop regende het en dat zou het ook dagen gaan doen. Wij gingen in ieder geval duiken. We waren samen met twee Amerikaanse snorkelaars de enige scuba divers aan boord van de boot. Dat was mazzel! Lekker relaxed met de duikinstructrice duiken. Alleen had ze niet echt een plan... Met z'n drieen gingen we onder water maar waren elkaar direct kwijt! Gelukkig vonden we elkaar snel. Tijdens de tweede duik ging het beter. We zagen zeesterren, vissen en allerlei.

In de namiddag reden we weg en vier uren later arriveerden we in Riverton bij een hele kleine camping. Dat was ouderwetse gezelligheid! Alles was heel oud maar wel heel netjes en de beheerder was erg klantvriendelijk. De dag erop reden we naar Curio Bay. Christa had ons hierover getipt. Eerst nog even langs Slope Point, het zuiderlijkste punt van NZ waar we een duitser met pech hielpen. We hebben een uur met de man doorgebracht en hem twee keer een lift gegeven zodat de wegenwacht een uur later zijn camper kon maken, maar er kon niet echt een danke schon van af....??? Helaas hebben we twee dagen regen gehad en werd er niet gesurfd. Dat was jammer. We zagen gelukkig wel hector dolfijnen!

De dag erop zijn we naar de Albatroskolonie in Portobello gereden. Niet echt spectaculair. Daarna klein weggetje naar Sandfly bay genomen. Daar was't allemaal zand maar toevallig stuitten we op een zeeleeuw met jong en twee yellow eyed pinquins!

Via Dunedin naar Akaroa gereden. Dit is een prachtig oud Frans achtig dorpje waar we de met dolfijnen hebben gezwommen! (Annalies haar verjaardagskado). Dit was helemaal super. We gingen met een supersnelle speedboot het water op en hadden alle tijd om dolfijnen te spotten en met ze te zwemmen. Annalies helemaal blij!

In Christchurch hebben we nog een avondje met Bibi geborreld (die hadden we in Te Anau ontmoet) waarna we in onze bus bij haar op de oprit sliepen (hier werden we al aardig bedreven in..;-)). In Kaikoura ging onze walvistrip helaas niet door vanwege het slechte weer. De dag erop ook niet waarop we besloten met de boot terug te varen naar het noordereiland.

In twee dagen reden we naar Warkworth waar we afgesproken hadden met Danny en Ann, die we in Nepal hadden leren kennen. Daar hebben we twee geweldige dagen gehad. De hele familie woonde in een prachtig huis met uitzicht over de zee en Little en Great Barrier Island. Daar hebben we twee keer gedoken en gevist...helemaal geweldig!! De mensen waren zo vriendelijk! We voelden er ons helemaal thuis. Na onze gevangen snappers van de BBQ als ontbijt te hebben gegeten moesten we helaas weg richting vliegveld. De twee dagen waren zo gezellig dat het moeilijk was om weg te gaan. We kregen gelukkig nog van allen een dikke knuffel!

's Avonds zaten we in het vliegtuig en vlogen we 2 uur terug in de tijd naar Australie waardoor we daar local time om 19.00 uur door Jan Aldert van het vliegveld werden gehaald! Eenmaal bij hem thuis zaten we midden in een feest en vergaten we New Zealand...hoewel....het was fantastisch!!!!!!!!!!!!

• 03 Januari 2008 - 09:06

AGNES:

hELE MOOIE FOTO'S HEBBEN JULLIE ER WEER OPSTAAN.
    GROETJES AGNES

• 03 Januari 2008 - 10:45

Albert En Marieke:

We wachten de mooie foto's van harbour bridge af. hebben jullie ook video-opnamen, want dat moet een mooi spektakel zijn geweest.

We kunnen bijna niet wachten om de diaprojector te voorschijn te halen en de vakantiekiekjes onder het genot van een paar flesjes rosé, te bekijken. Natuurlijk niet alle 2500, want alle dubbel kunnen we natuurlijk overslaan.

We wachten jullie mooie verhalen af en wensen jullie alvast een mooie reis toe met jullie huissie.

groeten A en M

• 04 Januari 2008 - 19:10

Rixt :

hoi vinden jullie het in australié . ik wet het niet hoor ?????? groetjes rixt

• 04 Januari 2008 - 21:26

Hiltjo En Greetje:

mooie foto's hoor en duidelijk
    jullie zien er goed uit
    nog veel reisplezier en denk goed
    om elkaar en veel liefs
    pap en mam

• 07 Januari 2008 - 09:12

Johanna:

Goh, wat weer een prachtige foto's!
    Vanuit Grun de beste wensen voor 2008 gewenst en dat jullie nog maar heel veel heel bijzondere dingen mogen zien en beleven dit jaar!
    Ons jaar wordt vast ook heel leuk, want we verwachten in juni ons 3de kindje ;-)
    Maak er wat van!
    Groetjes Johanna Roede

• 07 Januari 2008 - 19:30

Willem En Hennie:

De beste wensen voor 2008 toegewenst en we blijven jullie volgen.Supermooie foto's allemaal,en Roelof mooi visspul bij Yvonne op zolder
    groetjes uit Westerbroek

• 07 Januari 2008 - 20:51

Carel:

Prachtig foto's. Wat een mooie natuur in NZ. Geniet van jullie bezoek aan australie

• 10 Januari 2008 - 07:34

Agnes:

Leuk jullie filmpje. Het ziet er echt allemaal heel erg mooi uit. Jullie filmpje wordt hier al veel bekeken.
    Groetjes Agnes

• 10 Januari 2008 - 07:40

Rianne:

Iedere keer als ik jullie weblog lees krijg ik het idee dat jullie alleen maar actief bezig zijn! Dat is natuurlijk ook waarover je schrijft! Geniet ze verder en ik sluit me aan bij de rest: mooie foto's!

• 10 Januari 2008 - 08:31

Albert En Marieke:

Bewegende beelden!! Leuk de dolfijnen. Dat is kort geleden bij curacao anders verlopen. Daar dook een dolfijn boven op mensen.

Schitterende foto's. Doet ons inderdaad aan LOTR denken. En LOTR doet ons aan jullie denken.

Nog een hele prettige tijd in Aussieland en succes met de van.

groeten albert en Marieke

• 10 Januari 2008 - 08:45

Koert En Daisy:

gewelding! what a nice photos en video voor jullie. we are soo happy that you really have a good time together. you look soo good en everything is perfect. heel veel succes verder en heel voorzichtig. liefs, koert en daisy

• 10 Januari 2008 - 08:54

Arjan En Marielle:

Wat een lieverd...die yellow eye pinguin!en de zeeleeuwen doen ons terugdenken aan Peru...mooie foto's, ook van Roelof met zijn gevangen vis!

Groet, Arjan&marielle

• 10 Januari 2008 - 22:53

Ineke En Otto:

Heey wereld reizigers wat een mooie foto's het lijken net ansichtkaarten en wat een mooie wereld daar.geniet er nog maar lekker van.
    groeten van ons

• 11 Januari 2008 - 07:22

Nienke Kuipers:

diepe zucht........niet best dat ik dit allemaal op de vroege ochtend moet lezen....IK KOM ER AN!!!! LAAT HET WERK MAR ZITTEN!!!
    groetjes nienke

• 13 Januari 2008 - 14:25

Inge D.:

Ha, wat me opvalt is dat jullie er samen zo gelukkig uitzien, ontspannen.
    Goed te zien!
    Ik overweeg eind dit jaar naar Nieuw Zeeland te gaan om mijn vrienden, Gerard en Gerry, op te zoeken.
    Krijg er steeds meer zin in als ik jullie foto's en filmpje zie.
    Goeie reis verder. Oja en nog een heel liefdevol en gezond 2008 gewenst!
    groet van Inge

• 13 Januari 2008 - 14:32

Inge:

O enne ik zou het leuk vinden, als jullie dat tenminste al een beetje weten, te horen wat jullie plannen zijn..
    Waar willen jullie in ieder geval nog heen en voor Roelof...helpt deze reis je tot nu toe bij beelden voor de toekomst? Reizen de geschonken symbolen nog met je mee? Je hebt mijn emailadres, als je puf hebt.... Ik hoop dat jullie vooral genieten van de reis en van elkaar!

liefs, Inge

• 15 Januari 2008 - 21:56

Marjan:

Jeetje wat zijn jullie alweer een lange tijd onderweg. Al heel veel gezien van de verschillende werelddelen en de nodige kilometers afgelegd zie ik. Geniet er met volle teugen van de komende maanden zou ik zeggen!
    Als jullie terug zijn spreken we weer eens af in Kaap Hoorn met JW. Groetjes uit een zeer regenachtig en winderig Groningen. Marjan

• 18 Januari 2008 - 19:39

Hait:

hier een groet uit hinterglemm een hele mooie week gehad zon sneeuw en op zijn tijd een rode wijnen voor jullie veel plezier tot gauw

• 19 Januari 2008 - 20:20

Henk En Jannie:

Het ziet er allemaal weer leuk uit daar.
    Mooie foto's en leuke video dus geniet er nog maar lekker van.
    P.S. Niet te bruin worden want dan moeten jullie ook nog een inburgerings cursus doen als jullie het land weer inkomen.
    Groetjes uit Grou

• 21 Januari 2008 - 20:37

Harm Meijering:

Tjonge tjonge wat een ervaring
    Ben nog steeds stront jaloers
    Kijk alweer uit naar de volgende foto's
    Oh ja nog een geweldig 2008 voor jullie
    Harm (medisch centrum leeuwarden)

• 22 Januari 2008 - 19:17

Mem:

hallo

hier even een klein berichtje,onze computer is bij de dokter en komt a.s. maandag pas weer thuis.verder hier alles prima,bij jullie ook?liefs heit en mem.xxx

• 29 Januari 2008 - 05:36

Christa:

Hey daar!
    Zo te lezen hebben jullie het nog prima naar de zin! Leuk joh, jullie ook richting Tassie, is zeker de moeite waard! Ik zit hier nog tot de 4e...lopen we elkaar dan net mis?? Zit in de Pickled Frog, druk maar gezellig hostel. Wat je zeker doen moet is Cradle Moutain (mijn highlight) en Freycinet NP, verder is Cockle Creek erg leuk om te kamperen. Ben geen premium member op de crewsite, maar vragen staat vrij, haha!
    Laat even weten hoe of wat, zou leuk zijn om jullie nog even te zien hier.

Hug,
    christa

• 29 Januari 2008 - 13:09

Ronald:

Hoi Annalíe en Roelof,
    zo te zien gaat het allemaal prima bij jullie. Ook wij zijn nu onderweg in Vietnam. Zie onze site ronaldenxuan. Ik neem aan dat jullie nog in Nieuw Zeeland zijn, dus waarschijnlijk gaan we jullie daar hier niet tegenkomen dus.
    Veel plezier nog!!!

• 29 Januari 2008 - 13:10

Ronald:

eh... in Australie natuurlijk

• 01 Februari 2008 - 12:57

Mem En Heit:

wij staan nu in k.l. te wachten.op het vliegveld.het is nu 8.50 locale tijd .we krijgen er steeds meer zin in !!!en voor de thuis blijvers alles gaat gesmeerd .we genieten en jullie blijven op de hoogte roelof en annalies tot gauw en de rest werk ze en de groeten van minne en tinie xxx.

• 02 Februari 2008 - 20:59

Piet En Hennie:

voor roelof, annalies, minne en tinie..
    heel veel plezier!!
    liefs uit grou

• 14 Februari 2008 - 05:47

Mem En Heit:

alles gaat heel goed we hebben vandaag afscheid genomen van annalies en roelof en staan op het punt te vertrekken naar nw.zeeland groetjes van minne en tinie en veel kusjes voor rixt en jurre .xxx

• 17 Februari 2008 - 19:05

Jess:

jaaaaaaaa veel te lang niks gehoord
    hoe is het en waar zijn jullie?
    Zo de vragen zijn weer gesteld voor vandaag...;-)

dikke zoen
    jessica