Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roelof en Annalies - WaarBenJij.nu Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roelof en Annalies - WaarBenJij.nu

Australia

Door: Roelof & Annalies

Blijf op de hoogte en volg Roelof en Annalies

23 Februari 2008 | Australië, Sydney

Hello everybody!

Het heeft even geduurd maar hier een verslagje. Eenmaal in Sydney aangekomen hebben we kerst en oud & nieuw daar gevierd. We hebben een week bij Jan Aldert en Carolina geslapen en een dag bij David en Liz. Bedankt daarvoor!!

Het vuurwerk op de Harbour Bridge was een mega spektakel waar duizenden mensen op af kwamen. Iedereen moest vechten voor een mooie plek in de schaduw. De sfeer was echter prima! Maarrr.... we hebben jullie allemaal wel heel erg gemist tijdens deze dagen!!!

Gelukkig gingen we na alles te hebben gezien in Sydney na een week met het door ons gehuurd busje op pad. De bus bleek echter een smerig ranzig oud wrak op de weg te zijn en zodoende besloten we om niet met dit busje het land in te gaan. De bus brachten we terug. We wilden ons geld van Wicked, het verhuurbedrijf, terug. Daar deden ze niet aan, het werd een drama! Wel om het kort te houden, na anderhalve maand gekloot hebben we uiteindelijk het geld terug gekregen door het inschakelen van Fair trade en de Rabobank. Toen Wicked op het matje moest komen bij het gerechtsgebouw kozen ze eieren voor hun geld en kregen wij ons geld terug. Hoera!

Ondertussen hadden wij, nadat duidelijk was geworden dat Wicked niets voor ons ging doen, een andere auto gehuurd. We zijn langs de oostkust naar het zuiden gereden. Na een aantal dagen in de vakantiedrukte te hebben gezeten (het was hier zomervakantie) tussen de hillbillies en van het ene naar het ander trieste motel te hebben gereden besloten we landinwaarts te gaan, in de hoop de drukte te kunnen vermijden.

Via Cooma kwamen we in Jindabyne wat gelegen is aan een prachtig bergmeer. Dit is een wintersport gebied vlak bij de hoogste berg "Mount Kuscuioszko". Die hebben we uiteraard beklommen. Het is een heel vreemd eigenaardig landschap met bergen, kale bomen en wat groen.

Na bijna een week zijn we vanuit Jindabyne verder landinwaarts gereden richting Broken Hill. We kwamen steeds meer in de outback. Onderweg belandden we in de meest afgelegen stadjes welke ruim veertig jaar terug in de tijd leefden. We sliepen in de vaagste hotels, op zolderkamertjes, alsof we bij opa en oma sliepen, zo oud allemaal. Maar de mensen waren er super aardig en behulpzaam en daar genoten we van!

Via Broken Hill zijn we naar Adelaide gereden. Daar zaten we in een heel leuk huisje aan het strand en de schitterende zee!

O ja, we hebben naast al ons gereis genoten van alle tennis wedstrijden van Australien Open! In Adelaide hadden we gelukkig een superplekje met tv waar we de finale hebben gezien.

Vervolgens zijn we via de Great Ocean Road, waar we koala's zagen, terug gereden naar het oosten en vervolgens noordwaarts naar Sydney. Niet echt spectaculair. We vinden Australie maar zozo. Ieder z'n smaak.

Eenmaal in Sydney hebben we Minne en Tinie van het vliegveld gehaald. Na twee gezellige, maar helaas verregende, dagen in Sydney zijn we met z'n allen naar Tasmanie gevlogen. Dat leek ons prachtig.

Daarover later meer!

Groetjes en liefs!

Roelof & Annalies

• 23 Februari 2008 - 06:33

Carel:

Mooi reisverslag(je ha ha). Veel plezier.

• 23 Februari 2008 - 06:40

Agnes:

Gelukkig weer een verslag van jullie. Werden al onwennig.
    Liefs van de Hooyenga's

• 23 Februari 2008 - 06:44

Jits:

Leuk om weer ff wat te lezen! Lief dat jullie nog sms'je stuurden!Mail komt dr aan ;-)! Dikke kus!

• 23 Februari 2008 - 07:19

Dennis,Sylvia & Floo:

We dachten al, we horen niets meer. Ze zullen wel thuis zijn inmiddels.

• 23 Februari 2008 - 08:01

Teuny:

Ha weer een nieuw berichtje en je wilt het geloven of niet maar vannacht droomde ik vn jullie en dt het zo lang stil was gebleven o pde log.

Groetjes

Teuny

• 23 Februari 2008 - 08:40

Rianne:

Leuk om weer wat te lezen: ik begon al te denken dat jullie op de terugweg waren!

• 23 Februari 2008 - 09:19

Yda:

Ik vond Tasmanie ook prachtig, als jullie bij de bakker in Hobart komen (Arie Hanemaayer) doe hem dan de hartelijke groeten van me!!
    Groeten aan Minne, Tinie en ook aan jullie natuuurlijk!
    Oant sjen!!!

• 23 Februari 2008 - 10:17

Arjan En Marielle:

Joepie... leuk weer een bericht te lezen!! We hopen dat Tasmanie meer aanspreekt dan Australie, maar dat gaat vast wel lukken! veel plezier daar! tot mailen, groeten Arie en Marie

• 23 Februari 2008 - 15:01

Simone & Ulco:

Wat een verhaal! Had al van Ilona over de horrorbus gehoord. Fijn dat jullie het geld toch terug hebben gekregen, maar wat een gedoe. Have fun verder en stuur wel weer ff een beriggie!
    dikke tuut!

• 23 Februari 2008 - 20:16

Henk En Jannie:

Wij zeiden nog zo tegen Tini neem niet alles mee uit nederland, neemt ze wel het slechte weer mee dus, klopt het werd hier meteen mooi wweer veel plezier verder.

• 24 Februari 2008 - 12:11

Otto En Ineke:

Hallo Wereld reizigers alweer in een andere wereld,ook een mooie omgeving zo aan de foto's te zien alleen jammer voor je vader en moeder dat het zo regende
    maar na regen komt zonneschijn.
    groeten van je Oom en Tante

• 24 Februari 2008 - 18:52

Albert En Marieke:

Beter laat dan nooit. Gelukkig heeft het autoverhuurbedrijf bakzeil gehaald. Nou maar hopen dat de rest van jullie reis beter gaat verlopen en jullie andere mooie plekjes op de wereld gaan bekijken.

groeten a en m

• 24 Februari 2008 - 19:05

Rixt:

wil je ons een foto,s van jullie allebij sturen, zo dat wij hem kunnen kopieeren
    en van opa en oma groetjes rixt

• 24 Februari 2008 - 20:28

Greetje En Hiltjo:

gelukkig weer een berichtje van onze wereldrezigers, we zijn blij dat alles goed is afgelopen met die bus.
    geniet nu maar weer met jullie beiden van de diverse mooie plekjes die jullie nog tegen komen.

een hele dikke smok van ons en hou jullie haaks.

• 25 Februari 2008 - 08:19

Silvia De Loos:

Dat was een tijd gelden dat ik weer een berichtje van jullie ontving. Ik dacht even dat jullie weer naar NL kwamen. En denken jullie al aan terugkeren of is het verlanglijstje nog lang niet afgerond? Prachtige foto's. groeten Silvia

• 25 Februari 2008 - 12:33

,mooie Plaatjes:

Trouwens een mager resultaat, onder de 600 foto's na 9 maanden. Jullie hebben nog 400 foto's te gaan in de resterende 3 maanden.

succes, dat wordt nachtwerk ;-)

• 25 Februari 2008 - 13:05

Nienke Kuipers:

werd al ongerust...je bent lekker bruin lies!leuk dat je heit en mem er zijn (of waren.. ha ha) weet niet of ze al weer thuis zijn. maar kom nou maar weer thuis hoor, het heeft nu lang genoeg geduurd!

• 25 Februari 2008 - 14:31

Jess:

fijn weer wat te horen!
    ben wel erg benieuwd wat de volgende plannen dan zijn...tipje van de sluier?
    hier alles ok
    volgens mij begint t voorjaar
    mmmmmmmm terras!!!

have fun en voorzichtig!